בלכמן מנס והתעשיות הביטחוניות: שיא כל הזמנים בייצוא הביטחוני של ישראל

בעיצומה של המלחמה שהתחילה בחודש אוקטובר, ישראל ממשיכה לשבור שיאים בייצוא הביטחוני, כך דווח באתר ynet ובכלי תקשורת נוספים. בשנת 2023 ייצאה המדינה בסכום חסר תקדים של יותר מ-13 מיליארד דולר (כ-49 מיליארד שקלים). זוהי השנה השלישית ברציפות שבה נשבר שיא הייצוא הביטחוני של ישראל. היקף הייצוא הוכפל בחמש השנים האחרונות, מה שממחיש את מעמדה המתחזק של ישראל כספקית מרכזית של מערכות נשק וטכנולוגיה צבאית בעולם.

על פי דוח הייצוא הביטחוני לשנת 2023, נרשם זינוק משמעותי בהיקף המכירות של מערכות הגנה אווירית, שעמדו על 36% מהיקף העסקאות, לעומת 19% בשנת 2022. מגמה זו מצביעה על הביקוש הגדל למערכות הגנה מתקדמות, בייחוד במזרח התיכון ובאזורים אחרים בעולם. לצד זאת, 11% מהייצוא הביטחוני עסק במכ"מ ומערכות לוחמה אלקטרונית, 11% אמצעי ירייה ושיגור, 9% כלי טיס מאוישים ואוויוניקה ו-8% תחמושת וחימוש. תחומים נוספים כוללים תצפית ואופטרוניקה (5%), כלי רכב ורק"מ (5%), מודיעין מידע וסייבר (4%), מל"טים ורחפנים (4%), מערכות תקשוב וקשר (4%), לוויינות וחלל (2%), ופלטפורמות ומערכות ימיות (1%).

חלוקת העסקאות לפי אזורים גיאוגרפיים מראה כי 48% מהעסקאות נחתמו מול מדינות אסיה והפסיפיק, עלייה מ-30% בשנת 2022 ו-35% מול מדינות אירופה, עלייה מ-29% בשנת 2022. העסקאות מול מדינות צפון אמריקה ירדו ל-9% (לעומת 11% ב-2022), ומול מדינות אמריקה הלטינית עלו ל-4% (לעומת 3% ב-2022).

אנו גאים בתרומה (אפילו אם היא צנועה) של חברת בלכמן מנס לעניין. אנו עובדים באופן צמוד עם חברות ביטחוניות מובילות ומעורבים בפרויקטים מרכזיים כמו טיל ספייק של רפאל, מערכת מעיל רוח לטנק מרכבה ומערכת של קינטיקס למיזוג חליפות הטנקיסטים. בנוסף, החברה משתפת פעולה עם חברת רובוטיכאן בתחום הרחפנים. בלכמן מנס מסייעת בהובלת פרויקטים טכנולוגיים מתקדמים אשר תורמים רבות לחיזוק עוצמתו הטכנולוגית של צה"ל ומערכת הביטחון הישראלית.

בשנים האחרונות, הפכה ישראל למובילה עולמית בתחום הביטחוני, הודות לטכנולוגיות מתקדמות ומערכות נשק חדשניות שפותחו בשיתוף פעולה עם תעשיות הביטחוניות המובילות. בלכמן מנס מהווה חלק בלתי נפרד מההצלחה הזו, כשהיא משמשת כשותפה מרכזית בפרויקטים המסייעים בשמירה על הביטחון הלאומי של ישראל.

בימים קשים ומורכבים אלו, המאמץ המשותף של התעשיות הביטחוניות ובלכמן מנס תורם לחיזוק יכולות ההגנה של ישראל. באמצעות חדשנות טכנולוגית ושיתופי פעולה רחבי היקף, ישראל ממשיכה להיות שחקן משמעותי בשוק הביטחוני העולמי ותורמת לשיפור היציבות והביטחון של מדינות רבות בעולם.

> צרו קשר